Všeobecné obchodné podmienky

Ubytovanie klientov (ďalej len „Klient“) v Apartments group, s. r. o. – Opera apartments, IČ: 55794319 (ďalej len „spoločnosť/apartmány“) sa riadi právnym poriadkom Slovenskej republiky a týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami, ktoré obsahujú aj ubytovací poriadok (ďalej len „VOP“). Ubytovaný hosť prijíma VOP ako zmluvnú podmienku ubytovania a je povinný dodržiavať ich ustanovenia.

PREAMBULA:

Ubytovanie klientov (hostí) sa riadi právnym poriadkom Slovenskej republiky, na základe slovenského práva a týmto ubytovacím poriadkom. Ubytovaný hosť prijíma ubytovací poriadok ako zmluvnú podmienku ubytovania a je povinný dodržiavať jeho ustanovenia. Hosť je povinný sa s týmto ubytovacím poriadkom riadne oboznámiť, na jeho neznalosť sa nebude brať zreteľ. Ubytovací poriadok je okrem iného zverejnený na na webovej stránke www.apartmanyopera.sk.

  1. Všeobecné obchodné podmienky
  2. Tieto VOP platia pre zmluvy o prenájme hotelových a apartmánových izieb na ubytovanie, zmluvy o prenájme konferenčných a banketových miestností.
  3. Zmluva o ubytovaní vzniká prevzatím žiadosti Hosťa spoločnosťou, pričom závisí od vôle spoločnosti, či rezerváciu príjme (ďalej len „Rezervácia“). Žiadosť o Rezerváciu je Klient oprávnený voči spoločnosti uplatniť osobne alebo mailom.
  1. Spoločnosť ubytováva iba Klienta, ktorý je na ubytovanie riadne prihlásený. K prihláseniu je Klient povinný predložiť pracovníkovi Hotela identifikačnú kartu, cestovný pas alebo iný platný doklad totožnosti v zmysle zákona č. 253/1998 Z.z. o hlásení pobytu občanov SR v registri obyvateľov v platnom znení. Hostia po príchode na apartmán podpisujú zmluvu o prenájme priestoru, ktorú zanechajú na apartmáne pre archiváciu. Každý Klient, ktorý nie je občanom SR, je povinný v zmysle zákona č. 404/2011 Z.z. o pobyte cudzincov v znení neskorších právnych predpisov vyplniť a odovzdať na recepcii Hotela úradné tlačivo o hlásení pobytu.
  2. Zmluvnými stranami sú na strane spoločnosti (i) Apartments group, s. r. o., so sídlom Na Žigmund šachtu 562/12 969 01 Banská Štiavnica, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu a na strane Klienta (ii) fyzická alebo právnická osoba. Pri žiadosti o rezerváciu treťou osobou zodpovedá táto osoba voči spoločnosti spolu s Klientom spoločne a nerozdielne ako spoludlžník za všetky záväzky vyplývajúce zo zmluvy, pokiaľ sa spoločnosti nepreukáže, že záväzky preberá Klient.
  3. Spoločnosť poskytuje Klientovi služby v zmysle Rezervácie v primeranom rozsahu stanovenom Vyhláškou Ministerstva hospodárstva SR č. 277/2008 Z.z., ktorou sa ustanovujú klasifikačné znaky na ubytovacie zariadenia pri ich zaraďovaní do kategórii a tried.
  4. Spoločnosť môže vo výnimočných prípadoch ponúknuť Klientovi iné ubytovanie, než bolo dohodnuté, pokiaľ sa podstatne nelíši od Rezervácie.
  5. Pokiaľ nie je dohodnuté inak, Klient má k dispozícii rezervovanú izbu v deň svojho príchodu od 14:00 hod. Klient je povinný v deň svojho odchodu uvoľniť a izbu spoločnosti odovzdať do 10:00 hod. V prípade oneskoreného vypratania izby Klientom (i) do 12:00 hod. je spoločnosť oprávnená Klientovi účtovať poplatok vo výške 20 EUR, po 12:00 hod. 100% z ceny za izbu platnej v ten daný deň.
  6. Rezervovanú izbu, do ktorej sa Klient nenasťahoval najneskôr do 22:00 hod. dňa príjazdu a súčasne nebol dohodnutý neskorší príchod, môže spoločnosť zrušiť.
  7. V priestoroch hotela a predovšetkým na izbe nesmie hosť používať vlastné elektrické spotrebiče s výkonom nad 1000 Wattov.
  8. Pred odchodom  je hosť povinný na izbe zhasnúť svetlo, uzavrieť vodovodné kohútiky, vypnúť spotrebiče a uzatvoriť dvere.
  9. Klient je povinný za poskytnuté služby spoločnosťou zaplatiť spoločnosti dohodnutú cenu, inak cenu uvedenú v platnom cenníku na webovej stránke spoločnosti. Toto platí aj pre služby a výdavky poskytnuté spoločnosti voči tretím osobám, ktoré boli vyvolané Klientom. Klient je povinný najneskôr v posledný deň pobytu na základe predloženého vyúčtovania uhradiť cenu za ubytovanie a všetky poskytnuté služby. Pokiaľ cena za poskytnuté služby presiahne sumu 200,- EUR je Klient povinný na vyzvanie pracovníkov spoločnosti cenu za doposiaľ poskytnuté služby ihneď uhradiť.
  10. Spoločnosť je oprávnená požadovať od Klienta pri Rezervácii zálohovú platbu až do výšky 100% z ceny poskytovaných služieb.
  11. Storno podmienky pri stornovaní pobytu zo strany hosťa: v prípade zrušenia objednávky 7 a menej dní pred akciou spoločnosť účtuje 100% storno poplatok z ceny objednaných služieb.
  12. V prípade, ak Klient skráti dohodnutý pobyt, je spoločnosť oprávnená vyúčtovať Klientovi plnú výšku dojednanej ceny za celú dĺžku objednaného pobytu.
  13. Spoločnosť zodpovedá za škodu spôsobenú na vnesených alebo odložených veciach Klienta podľa ustanovení 433 a nasl. Zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení.
  14. Spoločnosť nie je zodpovedná za Klientom zabudnuté alebo stratené veci. Zabudnuté veci Klienta v apartmáne sú evidované a uskladňované po dobu 1 mesiac. Po skončení tejto doby spoločnosť odovzdáva zabudnuté veci na miestne oddelenie strát a nálezov. Zabudnuté veci spoločnosť pošle Klientovi len v prípade požiadania a s poplatkom za poštové náklady-
  15. Spoločnosť nezodpovedá za akékoľvek škody vzniknuté Klientovi mimo budovy apartmánov.
  16. V izbe ani v priestoroch spoločnosti nesmie Klient bez súhlasu pracovníka premiestňovať zariadenia, robiť úpravy.
  17. Z bezpečnostných dôvodov nie je vhodné (i) ponechávať deti do 10 rokov bez dozoru dospelých, (ii) nosiť v priestoroch budovy zbraň, strelivo.
  18. V čase od 22:00 hod. do 06:00 hod. je Klient povinný dodržiavať nočný kľud.
  19. Fajčenie je povolené len vo vyhradených priestoroch. Ak hosť poruší zákaz fajčenia, hotel má právo zvýšiť dohodnutú cenu ubytovania o sumu 100€ za deň, v ktorom porušil zákaz fajčenia.
  20. Spoločnosť nepovoľuje vstup zvieratám.
  21. Za škody spôsobené na zariadení zodpovedá Klient podľa príslušných platných predpisov. V prípade škody spôsobenej Klientom na majetku, je Klient povinný uhradiť spoločnosti náhradu vzniknutej škody v deň skončenia pobytu.
  22. Pokiaľ medzi spoločnosťou a Klientom bol písomne dohodnutý termín na bezplatné odstúpenie od zmluvy, môže Klient do tejto doby odstúpiť od zmluvy bez toho, aby vznikol nárok na náhradu škody. Právo odstúpenia Klienta zaniká, pokiaľ do dohodnutej doby svoje právo na odstúpenie nevyužije.
  23. Pokiaľ by sa jednotlivé ustanovenia týchto VOP stali neúčinnými alebo neplatnými, nedotýka sa to účinnosti ostatných ustanovení.
  24. Klient je povinný dodržiavať ustanovenia týchto VOP. V prípade, ak Klient hrubo poruší svoje povinností alebo dobré mravy, má spoločnosť právo od zmluvy o poskytnutí služby odstúpiť pred uplynutím dohodnutého času.
  25. Tieto VOP sú platné od 01.03.2024.
  26. Správcom osobných údajov, ktoré Klient poskytuje spoločnosti v súvislosti s poskytovaním služieb penziónu je spoločnosť Apartments group. s. r. o., a spracováva ich v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Kompletné informácie nájdete na webovej stránke v sekcii GDPR.

PhDr. Dávid Ivan
Manager Opera apartments
V Banskej Štiavnici 01. 03. 2024

Ubytovací a reklamačný poriadok

Podmienky a spôsob ubytovania

  1. V apartmáne môže byť ubytovaný len hosť, ktorý je k ubytovaniu riadne prihlásený. Za týmto účelom hosť vypíše zmluvu o prenájme ihneď po príchode na apartmán v zmysle zákona č. 135/82 Zb. o hlásení a evidencii pobytu občanov v platnom znení a v zmysle zákona č. 428/2008 Z. z. o ochrane osobných údajov v platnom znení. Zmluvu následne ponechá na apartmáne po jeho odchode.
  2. Každý hosť, ktorý nie je štátnym občanom SR (cudzinec) je povinný v zmysle zákona č. 48/2008 Z. z. o pobyte cudzincov v platnom znení vyplniť a odovzdať na recepciu úradné tlačivo o hlásení pobytu, predložené pri príchode pracovníkom recepcie, pričom všetky požadované údaje je povinný uviesť pravdivo a úplne.
  3. Hotel môže vo výnimočných prípadoch ponúknuť hosťovi iné, než bolo dohodnuté ubytovanie.
  4. Na základe objednaného ubytovania sa v deň príchodu môže hosť ubytovať v čase od 14:00 h. do 22:00 h. Do tejto doby spoločnosť pre hosťa apartmán rezervuje, pokiaľ v objednávke nebola iná požiadavka a spoločnosť ju potvrdila. Ak hosť do 22:00 h. nenahlási svoj príchod, po 22:00 h. môže spoločnosť apartmánom voľne disponovať, pokiaľ sa s hosťom nedohodne inak. V prípade, že hosť uhradil zálohovú platbu, je spoločnosť povinná podržať rezerváciu do 22:00 h. Za predpokladu, že hosť nenastúpi na pobyt ani po tomto termíne, spoločnosť nie je povinná zálohovú platbu vrátiť hosťovi, resp. postupuje v zmysle storno podmienok.
  5. V čase od 22:00 h. do 6:00 h. sú ubytovaní hostia povinní dodržiavať nočný kľud.
  6. Spoločnosť poskytuje svojim hosťom služby v rozsahu ako boli vzájomne dohodnuté.
  7. Hosť svoj pobyt odhlási najneskôr do 10:00 h. Do tohto času apartmán uvoľní, pokiaľ nebolo individuálne vopred dohodnuté inak. Pokiaľ hosť neuvoľní izbu do 12:00 h., môže mu ubytovacie zariadenie účtovať 20,00 € navyše, ak nebolo vopred dohodnuté inak. Izba sa považuje za uvoľnenú potom, čo hosť vynesie z izby všetky svoje veci, odovzdá kľúč od apartmánu do schránky na kľúče.
  8. Spoločnosť je oprávnená účtovať nasledovné storno poplatky v prípade, že hosť zruší svoju rezerváciu pobytu písomne alebo elektronicky v nasledovných lehotách:
    • viac ako 7 dní pred nástupom na pobyt bez poplatku
    • menej ako 7 dni pred nástupom na pobyt 100 % z ceny ubytovania

Zodpovednosť ubytovacieho zariadenia a klienta

  1. Spoločnosť nezodpovedá za veci, peniaze a cennosti ubytovaných osôb, ktoré si hostia nechajú bez dozoru.
  2. Za škody spôsobené na majetku ubytovacieho zariadenia zodpovedá hosť podľa platných predpisov. Hosť ako zodpovedný zástupca zodpovedá za škody spôsobené neplnoletými osobami, za ktoré je zodpovedný, ako aj za škody spôsobené osobami, ktoré sa nachádzajú v priestoroch ubytovacieho zariadenia a pobyt im tam umožnil hosť.
  3. Hosť je povinný počínať si tak, aby nedochádzalo ku škodám na zdraví, na majetku, na prírode a životnom prostredí. V rámci prevencie hosť aj počas pobytu v zariadení bude mať zamknuté vchodové dvere. Predtým ako otvorí dvere cudzím osobám, skontroluje dôvod ich požiadavky vstupu do ubytovacieho priestoru a v prípade pochybnosti o dôvodnosti takejto požiadavky bezodkladne kontaktuje recepciu. Pred odchodom z ubytovacieho zariadenia hosť riadne skontroluje uzatvorenie okien a dverí a vypnutie spotrebičov.
  4. Pri mimoriadnom znečistení požiadajte personál o výmenu posteľného prádla alebo o preupratovanie apartmánu.

Všeobecne platné ustanovenia

  1. V izbe a spoločných priestoroch spoločnosti nesmie hosť bez súhlasu zodpovedného pracovníka premiestňovať interiérové zariadenie, prevádzať akékoľvek zmeny a úpravy na zariadení, vykonávať zásahy do elektrickej siete alebo inej inštalácie.
  2. V ubytovacom zariadení a obzvlášť v apartmáne nie je hosťom dovolené používať vlastné elektrické, plynové – prenosné spotrebiče. Toto obmedzenie sa nevzťahuje na používanie elektrických spotrebičov nainštalovaných v izbe, alebo prenosných elektrických zariadení (holiaci strojček, sušič vlasov a nabíjačky na bežné spotrebné elektrické prístroje a pod.).
  3. V prípade požiaru je hosť povinný riadiť sa pokynmi zodpovedných pracovníkov (v zmysle požiarno-evakuačného plánu) a po príchode jednotky požiarnej ochrany, pokynmi veliteľa zásahu.
  4. Z bezpečnostných dôvodov, nie je dovolené ponechať deti do 12 rokov bez dozoru dospelej osoby v priestoroch apartmánov. Pri vzniku škody zodpovedá za dieťa osoba, s ktorou je dieťa prihlásené na pobyt v apartmáne a ktorá je zodpovedná podľa zákona.
  5. Fajčenie je povolené len vo vyhradených priestoroch na vonkajších terasách. Vo vnútri celého objektu je zákaz fajčenia. Za porušenie si spoločnosť vyhradzuje právo pokutovať hosťa sumou 100 €.
  6. Pri ochorení alebo poranení klienta ubytovacie zariadenie nahlási požiadavku poskytnutia lekárskej pomoci, prípadne prevozu do nemocnice príslušnému zdravotnému zariadeniu.
  7. Psy a iné zvieratá majú vstup do zariadenia zakázaný s výnimkou vodiaceho psa.
  8. Pred odchodom z izby je hosť povinný riadne uzatvoriť všetky okná, uzavrieť vodovodné kohútiky, zhasnúť svetlá v apartmáne, vypnúť elektrické spotrebiče, ktoré sa nachádzajú v apartmáne, riadne zamknúť vchodové dvere apartmánu a kľúč od izby odovzdať do schránky na kľúče.
  9. Za stratu / poškodenie kľúča od izby účtujeme 10,- €.
  10. Prípadné vzniknuté závady je hosť povinný okamžite nahlásiť na recepcii.
  11. Sťažnosti hostí, resp. prípadné pripomienky a návrhy na zlepšenie činnosti ubytovacieho zariadenia sa riadia podľa reklamačného poriadku.
  12. Hosť a ubytovacie zariadenie sú povinní dodržiavať ustanovenia tohto ubytovacieho poriadku, ktorý je záväzný pre obe strany v plnom rozsahu. V prípade, že hosť poruší niektoré z ustanovení ubytovacieho poriadku, má vedenie ubytovacieho zariadenia právo odstúpiť od zmluvy o poskytovaní prechodnej ubytovacej služby pred uplynutím dohodnutého času a bez nároku hosťa na vrátenie peňazí.
  13. Tiesňové telefónne čísla:
    • Polícia / Polizei: 158
    • Záchranná zdravotná služba / Nothilfe: 155
    • Hasičská a záchranná služba / Feuerschutz: 150

Integrovaný záchranný systém: 112

 

Reklamačný poriadok

Právo zákazníka na reklamáciu

V prípade, ak zákazníkovi sú poskytované služby nižšej kvality alebo nižšieho rozsahu ako to bolo vopred dohodnuté alebo ako je to obvyklé, vzniká zákazníkovi právo na reklamáciu.

Uplatnenie reklamácie

Ak zákazník zistí dôvody a skutočnosti, ktoré môžu byť predmetom reklamácie, je povinný uplatniť prípadnú reklamáciu ihneď bez zbytočného odkladu u zodpovedného pracovníka a to v prevádzke, v ktorej bola služba poskytnutá. V záujme rýchleho priebehu reklamačného vybavenia je účelné, aby zákazník pri uplatňovaní reklamácie predložil doklady o poskytnutí služby (kópia objednávky, faktúra a pod.) pokiaľ má takýto doklad k dispozícii. Ak to povaha reklamovanej služby vyžaduje, je potrebné, aby zákazník pri uplatňovaní reklamácie predložil aj vec, ktorej chybu vytýka. Vedúci prevádzky alebo ním poverený pracovník je povinný po starostlivom preskúmaní rozhodnúť o spôsobe vybavenia reklamácie ihneď, alebo v stanovenej lehote.

Chyby odstrániteľné

  1. Ubytovacie služby
    Na úseku ubytovacích služieb má zákazník právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie nedostatkov, t. j. výmenu alebo doplnenie drobného vybavenia v rozsahu Vyhlášky MH SR č. 125/1995 Z. z.

Chyby neodstrániteľné

  1. Ubytovacie služby
    V prípade, ak nie je možné odstrániť chyby technického charakteru na hotelovej izbe (porucha vykurovacieho systému, zlý príkon teplej vody a pod.), a ak hotel nemôže poskytnúť zákazníkovi iné náhradné ubytovanie a izba bude i napriek týmto nedostatkom zákazníkovi prenajatá, má zákazník právo na:
    • primeranú zľavu z ceny podľa platného cenníka
    • zrušenie potvrdenej objednávky alebo zmluvy pred prenocovaním a vrátenie peňazí

V prípade, že z jednostranného rozhodnutia prevádzky dôjde k závažnej zmene v ubytovaní oproti potvrdenému ubytovaniu na zmluve a zákazník nesúhlasí s náhradným ubytovaním, má taktiež právo na zrušenie potvrdenej objednávky alebo zmluvy pred prenocovaním a vrátenie peňazí.

Lehoty na uplatnenie reklamácií

Zákazník je povinný osobne sa zúčastniť vybavovania reklamácie, je povinný poskytnúť objektívne informácie týkajúce sa poskytnutej služby. Ak to vyžaduje povaha veci, musí zákazník umožniť pracovníkom hotela prístup do priestoru, ktorý mu bol prenajatý na prechodné ubytovanie, aby bolo možné presvedčiť sa o odôvodnenosti reklamácie.

Záverečné ustanovenie Tento reklamačný a ubytovací poriadok nadobúda účinnosť dňom 01. 03. 2024

Telefón: +421 911 343 855•  Elektronická pošta: apartmanyopera@gmail.com